2010.09.10.
07:58

Írta: Tacskó Muki

Óda a Lidlhez

Ez az írás most a Lidl áruházakat fogja dicsérni, nincs semmi csavar a címben. Igen, tudom, hogy vannak komoly problémák a Lidllel: a menstruáló pénztárosnőknek rózsaszín nyuszifüleket kell hordani és a tampon-/betétcserét nyilvánosan végezniük, aki szakszervezetet akar alapítani, azt meghempergetik majomürülékben és utána kivégzik a tejpult előtt, illetve múltkor véletlenül benyitottam egy üzemi területre, ahol egy értelmi fogyatékos néger kisfiú fejt egy csontsovány tehenet. Ennek ellenére, vagy talán pont ezért az előnyök számosak.

 

1. Méretgazdaságosság

 

Biztos ismerik azt a komoly, makacs izom- és végtagfájdalmat, ami a nagy, stadionnyi szupermarketek látogatása után szokott lecsapni. Ennek oka, hogy egy ilyen bevásárláskor az ember akár 5-10 kilométert is legyalogol, mire eljut a bejárattól a pénztárig. Mert ez az eljutás sohasem sallangmentes: az embert hívja a csaja, hogy ja, hozzon arclemosót is, de nem a 200 milliset és nem is a lila színűt, de nem is a sajátmárkásat, hívja az anyja, hogy ő csak két szem paradicsomot kér. Ezek mind újabb, több kilométeres vargabetűk persze. Irigyelve nézi az ember ilyenkor a bevásárlókocsiba ültetett gyerekeket, akiknek csak annyi a dolguk, hogy néha a kocsiból kinyúlva levegyenek a polcról egy Túró Rudi multipackot, vagy egy Heineken ötliteres partihordót.

 

A Lidlben azonban nincs ez a sok gyaloglás. Könnyen bejárható alapterületű és átlátható az elrendezése, bár körülbelül egy éve átrendezték a polcokat és sokáig nem találtam meg semmit. Ez olyan stresszt okozott nálam, hogy hónapokig ívbe feszült testtel aludtam úgy, hogy a fejem búbja és a sarkam érte csak az ágyat.

 

2. A kínálat szegényessége

 

Furcsának hangzik, de ez előny. Egy adott árufajtából nincs sokféle, nincs opcióparalízis, amikor az ember nem tudja eldönteni, hogy a 25-féle mélyfagyasztott, vékonyra szelt, azonos árú burgonyából melyiket válassza. Sőt, sokszor alapvető termékek hiányoznak, mint például az alkoholmentes sör. Ahogyan a nővérem szokta mondani: A Lidlben nem azt kell venni, ami kell, hanem ami van.

 

3. Saját márkák

 

A Lidlnek szinte mindenből van saját márkája, hajmeresztő elnevezésekkel, amik mind a mai napig képesek nevetésre ingerelni. A sörük neve fantáziadúsan Beer és Deep (!), a gyümölcslé Siti és Dizzy, a kávé Sunga, a lekvár Maribel (Mari bél?). A kozmetikumok neve Cien (kutya?) és Suhada. Ezek általában elviselhető minőségűek, bár a chipsük (Crusti croc) kurva sós, a 100%-os narancslén valami kellemes, multivitaminos műíz érződik és felbontás után napokig bírja megromlás nélkül a tűző napon, gondolom nincs mi megromoljon benne. Egy rosszindulatú ismerősöm szerint ezt a narancslevet a Tiszai Vegyi Kombinátban gyártják, ha jobbra fordítanak egy kart, akkor ez a narancslé jön a csapból, ha balra, akkor sárga festék. De van saját márkás pezsgő (Linderhof) is 500 forint körül, amin pikáns, fémes íz érződik, mintha egy autó hűtőfolyadékja lett volna a palackozás előtt. Berúgni pedig képtelenség tőle, maximum valami fejfájós kábulat érhető el. Igaz, a következő kategória a pezsgőknél már a Hungaria Extra Dry. A gyümölcs- és zöldségpult kielégítő, bár szombat estére sokszor már csak kókadt saláták és a holland laboratóriumokból frissen kikerült paradicsomok múlatják ott az időt. Fontos előny még itt, hogy a zöldség-gyümölcsöt a kasszánál mérik le és nem nekünk kell, ami jó, mert engem személy szerint megőrjít az ezzel való szarakodás.

 

4. A mindenes-gondola

 

A Lidl áruházak legjobb része azonban a középen végigfutó zsibvásár, ahol hetente, sőt naponta változik a kínálat. Itt rendkívül hasznos dolgok szerezhetők be. Ha az ember szemfüles, vehet itt éjjellátó kamerát (20000 forint), külső, 400 gigás merevlemez-meghajtót (15000), tetőcsomagtartót, komplett kés-szettet. Teljességgel kiszámíthatatlan, hogy mikor mi kapható: múltkor valamiért a macska körül forgott a kínálat, kapható volt kaparófa, macska-wc és macskaház, számos fajta műegér. A legnagyobb szerzeményeim itt eddig a következők voltak, hogy csak a legfontosabbakat említsem: egy mozgásérzékelős teknős, aki rikolt, ha valaki elmegy előtte, egy lámpást tartó kertitörpe, egy túrabakancs (3500) és egy trendi, prolis beach-nadrág. Ezek jó minőségű, jól használható dolgok, igaz a teknős már a semmire is beriaszt, a szívbajt hozva rám. Érdemes tehát kilátogatni már csak ezért is naponta, mert a jobb dolgokat, mint a gyümölcsszárító, vagy az akciós FILA zokni pár óra alatt lerabolják.

 

5. A Lidl törzsközönsége

 

A Lidl népe a proli, de abból a szelíd, megnyomorított fajta, a kispolgár és a szegény értelmiségi. És természetesen a nők, mert ahogyan a reklám szól: egyre több nő választja a Lidlt. Ja és persze Gianni, az olasz sztárszakács, akinek furcsa reklámlogikája szerint minél többet vásárolunk, annál többet spórolunk. A szelíd vevőknek köszönhetően nincsenek balhék, kiabálások, lesunyt fejjel engedjük előre egymást a leértékelt nápolyi felé.

 

A Lidl jó és olcsó választás mindezekért, igaz, sokszor jut eszembe az áruikról az a mondás, amit először Orbán Viktortól hallottam, hogy Európa élelmiszer-hulladék lerakója lettünk. Gyanakvásra ad okot az is, hogy az áruikon soha nem szerepel a gyártó, csak a forgalmazó Lidl Magyarország Bt. neve. A mézükre például az van ráírva: „EU és nem EU országokból származó méz”. Ez az erősen elnagyolt megfogalmazás gondolom még a mézügyekre immunis Süth Miklós főállatorvost is kiborítaná.

 

Összefoglalóan tehát jó szívvel ajánlom mindenkinek a Lidlt, az én ingerszegény életembe legalábbis minden héten visz egy fél óra vidámságot.

 

1 komment · 1 trackback

Címkék: vásárlás lidl teknős fogyasztóvédelem gasztronómia süth miklós gasztronómiáról mukival

A bejegyzés trackback címe:

https://tacskomuki.blog.hu/api/trackback/id/tr622282720

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Neurotikus lakásnemvevők enciklopédiája: A zsebterrorista 2010.09.10. 12:28:00

A zsebterrorista józan és megfontolt. Azzal tetszeleg magának, hogy tudja, mit miért. Megvan a módszere. A stratégia. Látszik, nem először csap le kéjesen. Feljön, mégis feljön, pedig már lentről, az utcáról kivizslatta, hogy szóba se jöhet a letőt...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cirrus 2010.09.12. 20:52:00

Ez az egész igaz az Aldira, és részben a többi "szupermarket" hálózatra is.