2009.09.10.
18:14

Írta: Tacskó Muki

Könnyű állást találni a pályakezdő diplomásoknak

 

Jövő héten tartják a szokásos őszi állásbörzét a Budapesti Műszaki Egyetemen. A börze szervezője, Varga Viktória elmondta, hogy a rendezvénynek évek óta nagy sikere van, jóllehet a diplomás fiatalok egyre könnyebben helyezkednek el a munkaerő piacon ilyen rendezvények nélkül is.

 

Az általunk megkérdezett Balázzsal is így történt, aki idény nyáron végzett az ELTE jogi karán kiváló eredménnyel. „Azonnal találtam munkát. Egy nagy élelmiszer-áruházban vagyok csirkeember a tojáspultnál, azt reklámozom. Mivel fontos, hogy a tojás mindig friss és jó minőségű legyen, ezért ez a munka nagyon közel áll a fogyasztóvédelmi joghoz, amiből a szakdolgozatomat írtam. Csirkeemberként dolgozni tehát nagyon fontos tapasztalatszerzés. Pár év múlva majd szeretnék ügyvédjelöltként dolgozni, de ehhez addig össze kell gyűjtenem annyi pénzt, hogy ki tudjam fizetni leendő munkaadómnak az alkalmazásom költségeit. Most még kevés a pénzem, így csak napi egy órás munkaviszonyt tudnék fizetni, ezért a kötelező gyakorlati időm a három helyett huszonnégy évre nyúlna, ami kicsit hosszú.” – fejezi be Balázs.

 

 

 

 

 

 

 

Anna közgazdászként fejezte be tanulmányait Pécsett. Ő most bébiszitterként dolgozik, egy budai családnál felügyel két gyerekre. „Szeretem ezt a munkát, szakmailag nagyon hasznos megfigyelni azt, hogy a homokozóban milyen alkufolyamatok révén jönnek létre az ügyletek a gyerekek között. Egész kis mikroökonómiai tanulmány ez, ami később nagyon jól jöhet valamikor.” – mondja lelkesen.

 

Anti nyelvészként diplomázott Pesten. Most egy fogorvosi rendelőt hirdet egy nagy fognak öltözve a budapesti metróállomások környékén. Anti szerint sok ember el sem tudja képzelni, ez a munka mennyire közel áll a nyelvészethez: „Az ember kiejtését, az úgynevezett artikulációs bázist nagyban meghatározza, hogy milyen állapotban van a száj, a fogak. A beszédhibáknak sokszor oka valamilyen fogászati rendellenesség. Szívesen mesélek ezekről a dolgokról szórólapozás közben annak, aki meghallgat. És majd valamikor ezt a területet szeretném kutatni” Anti azonban rossz munkatapasztalatokat is szerzett, amikor múltkor két rosszindulatú fiatal lelökte őt az egyik aluljáróba vezető lépcsőn. „A nagy fog jelmez, amit viselek, szerencsére megvédett, így csak kisebb sérüléseket szenvedtem.” – teszi hozzá Anti derűsen.

 

 

 

 

 

 

komment

Címkék: állás álláskeresés közgazdász jogász pályakezdő állásbörze nyelvész frissdiplomás pályakezdő állás budapesti műszaki egyetem fogyasztóvédelmi jog életmódról mukival

A bejegyzés trackback címe:

https://tacskomuki.blog.hu/api/trackback/id/tr681372902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

poolfanati 2009.10.06. 16:24:01

áá ez nagyon nagy :D:D

arthurd 2009.10.30. 17:12:00

Ez nagyon üt!
Jót nevettem, igaz csak az egyik szememmel, a másikkal sírtam. Első kategóriba tartozom, mehettem volna ügyvédhez dolgozni ha fizetem a kb. 80 ezres járulékaimat.

faterpolo 2009.11.01. 11:59:39

Hát ez tényleg találó. Én pl. német és kommunikáció szakos bölcsész vagyok, és ez a cikk igen megnyugtatott, mert most már tudom, hogy kiváló karrierlehetőségek kínálkoznak előttem: Pl. elmehetek újságárusnak, ami kommunikáció szakos szempotnból tökéletes tapasztalatszerzés a sajtóval kapcsolatban. De ha nem jönne össze, akkor ott a német szakos vonal: SIEMENS telefonembernek öltözve belülről is megismerhetem majd a német kultúrát - alig várom már...:D
süti beállítások módosítása