2009.10.01.
01:00

Írta: Tacskó Muki

Homoszexuálissá tesz a Tüskevár olvasása

A meglepő kijelentést Csókás András irodalompszichológus teszi Fekete István híres ifjúsági regényével kapcsolatban egy, a múlt heti Élet és Irodalomban megjelent tanulmányában.

„A Tüskevár beavatási mű, méghozzá – nem félek kimondani – homoszexuális beavatási mű. Már a regény címe is tükrözi ezt a tematikát. A tüske fallikus szimbólum, a vár pedig egy védett, ugyanakkor bevehető, beveendő helyet jelöl. A vár akár lehetne a női vagina is, de mivel ez egy fiúkról-férfiakról szóló mű, ezért egyértelműen az ánuszról van itt szó. A művet egyébként teljesen átszövik a tüskéhez hasonlító egyéb fallikus jelképek is az olyan tárgyak formájában, amelyek sebeket okozhatnak, veszélyesek, ugyanakkor férfiassá is tesznek.   Ilyen például a bicska, amely szinte központi szereplője a regénynek és Tutajos férfivá válásának. Fontos jelkép a szivar, amelynek keserű füstjéből és levéből a főhős már a regény elején kénytelen rengeteget lenyelni, ezért nikotinmérgezést is kap: itt a beavatási regények dramaturgiájának megfelelően a főhős első, és minden esetben sikertelenül végződő próbatétele jelenik meg. Fontos szimbólum a pipa, amit Matula bácsi folyamatosan szív és szopogat. Ezt a férfiasságot próbára tevő, a beavatáshoz szükséges minőséget tükrözi a tüskevár környezete, növényvilága is, a rengeteg tüskés, szúrós növény, vagy a fiatal fiúk gyenge bőrét felsértő sáserdő. Azt már nem is kell mondjam, hogy a Matula bácsi keresztneve, a Gergely nyelvészeti kutatások szerint a «geci» szavunkból származik.

 

Fontos figyelnünk arra, hogy a Matulától való találkozástól minden női szereplő óvja a főszereplő Ladó Gyulát. Félti ettől édesanyja, Nancsi néni a szakácsnő és félti Piri néni is, Tutajos apjának a testvére. De a férfi szereplők, így például István bácsi egyértelműen segíti azt a folyamatot, hogy a tizenhárom éves fiú a vén buzeráns Matula kezére jusson. A főszereplő kamasz fiú pedig a legmegfelelőbb lelki diszpozícióval rendelkezik ahhoz, hogy egy idős férfi őt «férfivá tegye». Hiszen már számtantanárát, Kengyelt is betegesen, szinte Stockholm-szindrómába hajlóan szereti és tiszteli!

 

A perverz és bűnös beavatás a regény felezőpontján, az első vihar-jelenetben éri el csúcspontját. Az alábbiakban szó szerint idézem a regényt, kiemelések tőlem:

 

«…úgy érezte, hogy az a fojtott végtelen erő az ő mellkasát is szétveti, egy rettenetes, recsegő, az egész eget széthasító lobbanásban feloldódott minden. Tutajosunk félig vakon, de erősen igyekezett a kunyhóba, mert az istennyila mintha végigrepesztette volna az égi óceán fenekét: locsogva dőlt a földre az eső. (…)Vetkőzzék le, és álljon ide a tűz mellé, meglátja, milyen jót tesz… Tutajosunk duzzogva vetkőzött, de a jó meleg megbékítette. (…) matula.jpgMatula a tűzre nézett elgondolkodva. – Hanem – és hármat szívott a pipán, mintha ezalatt még egyszer meggondolná, amit mond –, hanem azt meg kell hagyni, Gyula, tüzet már tud rakni… Tutajosunk kissé elpirult a dicsérettől, s foszlott bőrözete alatt végigbizsergett valami simogatás, ami nagyon hasonlított ahhoz az érzéshez, amikor Kengyel azt mondta: “Látod, Ladó, ezt nevezem én feleletnek! Csak azt szeretném tudni, máskor hol az eszed.” – … – mert – folytatta Matula – tüzet rakni nem tud mindenki. A tűzrakást nem lehet csak úgy összehányni, de egymásra rakni sem, hogy ne legyen lélegzete. A tüzet meg kell építeni, mint a házat… szóval így, ahogy ez van! A gatyáját miért nem veti le? Gyula enyhén megrándult, aztán idegenkedve végignézett ösztövér mivoltán. – Megszárad így is… – Okosabb, ha leveti… Ezek után Tutajos nem tehetett mást, mint szemérmeskedve ugyan, de kibújt a nevezetes ruhadarabból, és a lehető legkisebb méretűre összehúzván magát, ott állt, mint Ádám, aki azonban valószínűleg daliásabb lehetett. A túlzott szeméremérzet azonban lassan lefoszlott róla. Amint végignézett magán, alig ismert saját testére, melyet a nap, a sásvágások, karcolások és terjedelmes kék foltok térképeztek összevissza. A bőr, amit hozott, alaposan meg volt szabdalva, és tejfehérsége eltűnt, mint márciusban a hó, amikor kibújnak alóla barna szántások. – Kezd színe lenni – bólintott az öreg, és szemében olyan természetes mérlegelés volt, mintha egy csikót nézett volna a vásáron, egy fát az erdőn vagy egy csónakot a vízen.  És Gyula, aki még Piri mama előtt sem vetkőzött le soha, most ezt természetesnek érezte, és mélyet lélegzett, mint aki átugrott egy árkon vagy kiérkezett valami ködös alagútból. A tűz sütött, és a lángoknak már fénye volt, amikor felvette a megszáradt ruhákat. Úgy érezte: a puhára száradt ruhákkal valami élő meleg veszi körül, valami biztonságos erő, valami bátor nyíltság, valami más, mint ami eddig volt. – Gergely bácsi – kezdte akadozva –, senki előtt nem szoktam levetkőzni. Matula mereven nézte a tüzet, s hosszú ideig nem válaszolt. Ez a gyerek, ez az idegen, kapkodó, puha lélek, most szólította így először, és nem is tudta, Matula is. csak érezte, hogy a fiú valóban levetkőzött. – Jobban szeretem, ha azt mondja, hogy Gergő… – mondta Matula kis idő múlva – mert errefelé úgy mondják.»

 

Ezek a sorokat nem én írtam, hanem maga Fekete István, és azt hiszem, igazolják a műről alkotott felfogásomat, teóriámat. A műben ezután érkezik meg Gyula barátja, Bütyök, a regény innentől szinte részeg bacchanáliává, orgiává válik. Az csak mesteri írói félrevezetés, hogy Bütyök a mű utolsó részében szerelmes lesz egy lányba, Katalinba, amíg barátja, Tutajos beteg. Menekülne tehát ő a bűnös életből, de aztán újra győz felette is Matula bácsi csábereje! 

 

Az itt leírt felismerések vezettek arra, hogy megvizsgáljak olyan gyermekeket, akik olvasták a Tüskevárat. Egy szexuális viszonyulást mérő kérdőívet vettem fel ezer olyan tíz és tizenöt év közötti fiúval, akik egy éven belül olvasták a művet. Az eredmény engem is megdöbbentett. Az ezer befogadóból több mint nyolcszáznál egyértelműen mérhető volt a homoszexuális irányultság! Míg a szintén ezer főt számláló, a művet nem ismerő kontrollcsoportban csak kilencven fiúnál volt ez kimutatható!

 

Ennek ellenére Fekete Istvánt jó, sőt nagy írónak tartom. Sátáni gonoszságú volt azonban az az ember, aki pont ezt a művét vette fel a kötelező olvasmányok listájára!” – fejezi be tanulmányát Csókás.

 

124 komment

Címkék: magyar irodalom buzi homoszexuális tüskevár homokos magyar irodalom fekete istván kötelező olvasmány irodalom tanítás tüskevár elemzése matula bácsi irodalompszichológia

A bejegyzés trackback címe:

https://tacskomuki.blog.hu/api/trackback/id/tr771419596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

icentrifuga · http://centrifuga.blog.hu 2009.10.08. 09:58:49

Tüskevárra gerjed a Gárda!

A sátáni gonoszságú Tacskó Muki pinkkel kiemeli a regény pornójeleneteit.
Matula bütyköli Tutajost, a szerző szeméről lehullt a hályog:
tehát erről szólnak a nagy férfibarátságok, csapat, foci, gárda, grund...
Tacskó Muki szexuális fantáziája büntető és leleplező.

Az a helyzet, hogy olyan tiszta érzésekkel, amilyenekkel a Tüskevárban,
bátran tehet két férfi bármit. Nem erkölcstelen, nem betegség, nem unalmas.
Szeretet.
Na ezt mocskolta be a sátáni szerző.
Hogy lehet ilyen a férfiak között,
szexxel vagy szex nélkül, ez magánügy.

Gong odaÁtra

kozlovv 2009.10.08. 21:39:35

hát ja. Buzi, aki mondja :D Komolyra fordítva a szót. Erősen kétlem, hogy Fekete István homoszexuális beavatási regényt akart alkotni, bár ettől még sikerülhetett volna annak is. De ez az elemzés, akkor is elég ingoványos, "már-már stockholm-szindrómába hajló ragaszkodás?" már elnézést, de tudja egyáltalán, hogy mi a faszról beszél?
és a végkövetkeztetés, hogy nőbe szerelmesnek lenni betegség..nos, a betegsége alatt lett szerelmes, a betegség a kalandok következménye, tehát a lány inkább a fény az alagút végén, nem? de ez ugyanannyira légből kapott, mint az egész írás, ahogy van. Hihetetlen, hogy megjelenik ilyesmi az ÉS-ben.
viszhall.

Új Nick 2009.10.09. 10:59:14

Azt vélelmezem, a tanulmányírónak a tudományos kutatás módszertani alapjai tekintetében erős kihívásokkal küzd...

Volt idő, amikor kevesebb Steiner Kristófot láttunk viszont tisztességesen elolvastuk a kötelező olvasmányokat. A teljes populációban mégsem lett nagyobb a homoszexuálisok aránya, mint előtte. Lehet, ma az a baj, hogy a kötelező olvasmány sem kötelező, és aki elolvasta, az eleve egy "szelektált" csoport, mondjuk úgy, "érzékenyebb". Ha egyátalán elfogadható a mérés, és valóban homoszexualitásra utal, nem művészeti érdeklődésre, nyitottságra. Azért szeretném a kontroll és a minta csoport eredményeit megnézni 20 év múlva...
És egyébként mi a helyzet az Iskola a határon, a Legyek ura és más hasonló "fiús" könyvekkel?

hajdú 2009.10.09. 20:57:35

Hát már bocsánat, de Csókás hülye. Na jó, talán nem hülye, csak az a fajta, akinek mindenről AZ jut eszébe. És ez még csak nem is a pina, úgy látszik...

Tyl3r 2009.10.10. 00:37:45

"Az csak mesteri írói félrevezetés, hogy Gyula a mű utolsó részében, betegsége alatt szerelmes lesz egy lányba, Katalinba. Betegsége alatt, hiszen a mű felfogása szerint az az állapot beteges, ha egy férfi egy nőbe lesz szerelmes!"

Kar, hogy a beteg nem Gyula volt, hanem a makkegeszseges Butyok, innentol fogva meg az amugy is faszkorbacs-kompatibilis ervelestechnika kisiklik.

johnplayer 2009.10.10. 13:44:12

Ha pöcs szerző a folytatást a Téli berek -et is elolvasta volna, tudná, hogy Matulának unokái is vannak, tehát felesége, fia-lány is van/volt vazze!
Söpredék, Tacsko Muki menjen nyugdíjba a Mcdonalds-ból mint kommunális üzemvezető!!

bp1 2009.10.11. 18:14:01

Kedves Tacskó Muki!
Lehet, hogy poénnak jó (?), de a dolog káros... Az ÉS-ben természetesen ilyen cikk nincs, ilyen pali (Csókás András irodalompszichológus) nem létezik, viszont, ha valaki beírja a keresőbe a regényt, eléggé az elején jelenik meg az agymenésed. A dolog nem elegáns: ha ezt gondolod a regényről, írd meg a saját neved alatt (már, ha van ilyened), ne hivatkozz sosemvolt cikkekre: ahogy a fenti kommentek jelzik, sajnos meggyőző és hihető a szöveged.

tabaniember 2009.10.11. 23:54:14

bp1 megelőzött a közleménnyel, mely szerint nincs Csókás stb., de azt is jegyezzük meg, hogy ilyen szart nemhogy az ÉS, de még a Blikk se hozna le. Abban viszont nem értek egyet bp1-gyel, hogy a szöveg "meggyőző" és "hihető": tényleg vérhülyének kell lenni hozzá, hogy valaki csak egy kicsit is komolyan vegye. Akár csak annyira is, hogy "sátáninak" nevezze a szerzőt. Szimplán egy gyáva és kártékony barom vagy, fiam, ülj le, egyes.

evergo 2009.10.24. 12:09:34

Úgy tűnik, Csókás Andrásnak kurva sok szabadideje van. Látom van élet az agyhalál után is.

La Tangolita 2009.10.30. 13:38:01

Kedves Tacsko Muki!

Jot rohogtem a poszton, kivalo iras.

Remelem, tudsz meg ilyet. Szeretem az elemzeseket.

ggPeti 2009.11.16. 09:36:45

Tisztelt egybegyűltek, aki ezt komolyan vette, az egy retardált bőgőmajom.

Tacskó úr, kiváló írás.

kM 2009.11.29. 20:04:42

Csak annyit szeretnék mondani, hogy amikor az egyik haverom megmutatta ezt az írást, könnyesre röhögtük magunkat olvasás közben.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.04.01. 09:27:33

Szomorúan olvasom mindazt, amiről azt hittem, hogy egyéni meglátás, és amit én már rég meg akartam írni :(

Gratulálok!

Dercsár 2010.04.02. 10:35:34

Irígylem azokat (lásd fentebb), akik ezen fel tudtak háborodni. Azoknak egyszerű az életük, mint az ék.

vernyul 2010.04.02. 22:42:44

mekkora. csillag, könyvjelző.

nuklearis_baromfi · http://nuklearispillanatok.blogspot.com 2010.04.05. 19:23:11

@Új Nick: Ja, én is pont ezt akartam mondani. Nem lehet ebből a felmérésből semmilyen következtetést levonni a Tüskevárral kapcsolatban, mert aki ma még könyveket olvas, az alapból egyértelműen buzi.

dzsíni 2010.09.09. 23:27:51

Jómagam arra is rájöttem már, hogy József Attila egy egyszerő bolond volt, ami őt "nagy költővé" tette az a kommunista összeesküvés. Ha erről is lenne szíves tacskó úr..

vremirm 2010.12.18. 21:01:49

Hülye, aki írta, hülye, aki közölte.

AndOr 2010.12.26. 09:03:09

Pofám leszakad. Erre való a sajtószabadság?
(Ilyenkor szégyellem, hogy ugyanahhoz a fajhoz tartozom, mint aki ilyen vadbaromságot tesz közzé.)
Kár, hogy ebből talán még dolgozatok is fognak születni... :(

Siegelinde 2010.12.28. 03:15:49

@AndOr: Szegény AndOr és a többiek akik komolyan vették. Hát semmi humorérzéketek nincs? Nyomasztó... Én is könnyesre röhögtem magam, küldöm is megmutatni a barátnőmnek. (Apámnak sajnos nem lehet, ő is ilyen humortalan merev hogyishíjják, mint ti.)
Hajrá Tacskó Muki!:DDD

AndOr 2010.12.28. 18:08:57

@Siegelinde: :) Nem a cikket vettem komolyan, hanem épp azt, hogy esetleg mások komolyan veszik. Erre utalt a befejező mondatom is.
Egy rakás baromság van még, amit nem veszek komolyan, röhögni is legfeljebb kínomban tudok rajta. Ez így már nem humor. (Illetve szűkebb, értő körökben lehet az, de ennyire közzétéve inkább szenzációhajhászás...)
Humortalan merev hogyishíjjáknak még senki sem titulált, ezen is csak röhögni tudok, mert a humortól ez is távol áll. A humoron nevetni szoktam.
(Bocs, de ha már személyeskedtél...)
Hajrá merevtelenek! :D

AndOr 2011.01.01. 05:01:49

@Siegelinde: (az én barátnőmnek elég a humortalan merev hogyishíjják... :D )

AndOr 2011.01.01. 05:07:37

@evergo: Csókás Andrásnak nincs sok szabad ideje. Csókás András nincs. (Mármint a cikkben hivatkozott. A név persze létezhet.)

NDT · http://nemdomi.blog.hu 2011.01.19. 22:12:22

Oszt' Petöfi domborzathoz valò (v)iszonya mirül àrulkodik?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.01.20. 08:24:11

mondjuk azt azért megjegyezném, minden iróniát értve, hogy a folytatás, a Téli berek viszont egyértelműen a két gyerek és barátnőik szerelme köré épül. Szóval akkor a téli berek meg egy megtérési regény.

Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke 2011.01.20. 09:18:58

Alapvetően nem rossz poszt, de ez a humornak az a vállfaja, amit én mondjuk annyira nem szeretek. Mert a Tüskevár az egyik kedvencem, és hát ilyen gondolatok nem értem, hogy mitől születnek. Ettől még elfogadom, hogy valakinek ez jut eszébe. Tacskó Muki eszerint látens homoszexuális, ha ez ugrik be neki elsőre a Tüskevárról? Nem gond Muki, így is kdvelünk, nem szégyen az :))) Mondjuk Modor Tibiről nem gondoltam volna, de így már sok mást is megértek :P

s-ombre-ro 2011.01.20. 09:51:51

Baromság!

Ott van a könyv a polcomon. Olvassa három nemzedék.
Legtöbbünk többször is.
Jártunk Matula bácsi kunyhójában is (jó kis pénzes, motorcsónakos útra).

A könyv minden természetkedvelőnek alap mű!

És akkor jön egy feltűnési viszketegségtől bűzlő "szakember" és mindent elrongál. Ez egyébként kordivat.

Menjen inkább az OPNI-ba. Hamarosan meg lesz a helye (ha igaz). Ott aztán megemlékezhet Csöre sorsáról is, ami tényleg egy valóságon alapuló történet, a mindennapok rettenetének irodalmi átlényegítése, feldolgozása; és még sok szépirodalmi műről alantas megközelítésben

De a Tüskevár! Lúdbőrös vagyok az ilyen zseniktől, belerondított a legszebb érzéseinkbe.
Vissza a diplomát s el a pályáról.
És el a kezekkel a gyermekektől. Ez a legkevesebb. Annyi más szakma nyitva áll előtte, ahol nem tud belegázolni mások lelkébe,legszebb irodalmi emlékeibe!
A blogerek sem különbek! A gondolkodás hiánya nagy bűn.
Újabb egy évig nem nézek bele egyetlen blogba sem!

Mitya Ivanov 2011.01.20. 09:52:15

@Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke: ha kimondod, hogy humor, akkor miért írsz a posztról úgy, mintha komoly lenne?

Coyote82 2011.01.20. 10:12:20

- Az égig érő paszuly ugyancsak a faszról szól.
- Ludas Matyi egy perverz állat.
- A kis hableány bukkake-t jelképez.
- Hófehérke és a hét törpe egy gruppen-fantázia.
- Piroska és a Farkas nem csak animalszex, de még granny-szex is egyben (aztán jön a vadász a fegyverfétissel)
- Hüvelyk Matyi nevében a "k" csak félrevezetés
Kifelejtettem valamit?

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.01.20. 12:02:09

Bocs Tacskó doktor, az értetlenkedő kommentek mellett örömteli tény, hogy tegnap ilyenkor még "csak" 214 like volt, tehát sikerült ideszabadítani igazi műértőket is szép számmal:D

jánosom 2011.01.20. 22:12:52

Van egy oldal, ami szintén egy alternatív Tüskevár-értelmezésen alapszik. Érdemes néhány pillantást vetni rá.

tuskevar.blog.hu/

tintamin 2011.01.21. 14:05:14

Beteg humor.
Brit tudósokra hajaz.

A város és a csillagok 2011.01.22. 00:09:12

@AndOr: Egésségére kívánom a barátnődnek.:) A személyeskedésért bocs, az valóban nem volt helyes.
Csak akik ezen felháborodnak, azok azt nem értik meg, hogy aki ezt írta, az nem a Tüskevárat óhajtotta kicsúfolni (a regényt én is nagyon szeretem), hanem egyrészt a (pszichológiai) elemzéseket parodizálta en bloc, másrészt pont azokat kívánta polgárpukkasztani, akik egy ilyen paródiát komolyan vesznek. Mert előre tudta, h csomóan lesznek ilyenek.
Amelyik nép nem tud/mer a saját "szent dolgain" viccelődni (lásd: Magyar Vándor), az nem elég magabiztos.
Az angolok tök jól elhumorizálgatnak a királynőjükön, mindenből viccet csinálnak ami szent nekik, de attól még szent marad. Tele szájjal képesek röhögni saját magukon, mert ők bíznak önmagukban.

Tacskó Muki 2011.01.22. 13:01:34

@Siegelindee: Igen, Siegelindee jól összefoglalta a lényeget. Köszi! A hírt egyébként a Szentkorona Rádió is lehozta cikkben.

szentkoronaradio.com/belfold/2010_12_28_ujabb-magyarellenes-provokacio-a-tuskevar-mint-homoszexualis-beavatasi-mu

Veronka 2011.01.22. 17:39:19

Annyira, de annyira totálisan unalmasnak tartottam 10 évesen, képtelen voltam végigszenvedni, ráadásul lányként. Megfigyeltétek már, hogy a kötelezők férfi/fiú regények, (A két Lotti nem ér, az mostanában kerülhetett listára.)

minoriole 2011.02.01. 12:37:45

Ezt nehéz elhinni. Mármint nem az elemzést, a kommenteket. A cikk tök jó, a humornak ezt a válfaját nagyon szeretem, a magyar humor palettáján több ilyennek kellene lennie.

Minden olvasó 3 kategóriába sorolható:
1. elolvassa és elhiszi, hogy egy irodalompszihológus írta mint tanulmány. Hozzátok annyi mondandóm van: ha ilyen naívak vagytok, titeket valószínűleg minden adandó alkalommal megvezetnek majd (és megvezettek a multban is)
2. elolvassa és rájön, hogy ez nem hiteles, de azt hiszi hogy Tacskó Muki melegellenes stb.: Nem rossz a gondolat, csak a jótol van nagyon messze. Nem mindenben van különösebb politikai vélemény, polarizáció, néha vannak poénok. Ti vagytok a politika igazi játékszerei, mert ugrotok minden apró hülyeségre. Olvassatok egy kis The Onion-t, hátha jót tesz.
3. elolvassa és rájön, hogy pontosan kire irányul a szatírikus cikk: Gratulálok! Normálisak vagyunk, ezaz!

Tacskó Muki: hajrá!

eastern 2011.02.21. 09:32:12

Viccesnek nem vicces, de legalább ízléstelen. Nyilván nem a véletlen műve, hogy valakinek ilyen eszébe jut, még ha csak viccnek szánta is. Nem azt mondom, hogy homoszexuális, de valami nincs rendben vele, az tuti....

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2011.02.21. 13:00:31

Tutajos = faszállító. Egyértelmű utalás.

2011.03.21. 16:41:53

9-től 12 éves koromig minden egyes nyáron kezembe nyomták, hogy olvassam el. és mérhetetlenül untam, sosem jutottam tovább a negyedénél..
Pedig olvasni imádok, de négy oldalon keresztül írni egy kurva madárról a fa tetején, na az nem pálya

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2011.06.14. 03:24:21

Üdv mindenkinek, aki most jött a Modorosról. :)

Szoltik 2011.06.16. 22:18:19

@bikmakk: Szevasz :)
"Azt már nem is kell mondjam, hogy a Matula bácsi keresztneve, a Gergely nyelvészeti kutatások szerint a «geci» szavunkból származik."

Aki innentől kezdve ezt komolyan vette, az nézzen magába egy kicsit :D

Netuddki. 2013.09.30. 11:28:02

Aki buzi ebben a történetben az a csókás. Gondolom még nem hallott a Tüskevár nevű településről se...

véres horror 2013.09.30. 14:11:38

@kovi1970: múltkor már akartam kérdezni, hogy te vagy-e a hupos kovi. :)

Xinyu 2013.10.27. 19:13:04

undorító férgek vagytok a mukiblog egy szemét aki visszaél a sajtószabadsággal és hazug cikkeket ír hazug forrásokkal. az ilyeneket kéne rágalmazásért elkapni és rács mögé csukni....

Tacskó Muki 2013.10.27. 19:14:22

@Xinyu: Zseniális vagy, szeretlek!

ymel 2014.07.30. 18:09:56

Hát vaze, ez a cihológus beteg. Hofi látta már?
Mintha saját maga igazolásához keresne valamit.

A teóriájából csak egy logikai hiba: a regényben előbb jött az "eső" és utána vette csak le a gatyáját. Tehát ő sem tudott volna mondjuk maszturbálni, de az öreg Matula sem dughatta meg.

Idióta. Feltűnési viszketekség. Az egésznek semmi értelme. A saját lelkivilágából értelmezte a regényt, szíve joga, de azért nem kéne publikálni. Szóval ez a csávesz magát publikálta, magáról írt valamit, nem a regényről. Muhaha

ymel 2014.07.30. 18:17:33

Az olajfaló. Cseh "dokumentumfilm". Megvolt? Na, szóval Csőre azért nincs meg. Rossz vicc volt, bloggerek.

ymel 2014.07.30. 18:21:04

most miért csesztek ki egy létező ember hasonló nevével?

Osztályvezetõ fõorvos : Dr. Csókay András Ph.D.
fõorvos
e-mail: csoxxx@xxxxx.hu
telefon: 06 / 3---

idegsebész, szegény

Jay és némabob 2014.07.31. 21:29:37

Kedves szerző! Egy vicc jut eszembe erről a nagyszerű elemzésről, amit már mindenki hallott. Az amikor az agyturkász képeket mutat a betegnek és az mindre azt mondja, hogy pina. A doki megállapítja, hogy a betegnek szexmániája van, amire az azt mondja, hogy - Én vagyok szexmániás??? Maga mutogat folyton pinákat!

Hát ez is valami ilyesmi lehet...

Dániel Bende 2014.08.01. 10:59:12

HÁHÁ...
Egy feltűnési viszketegségben, esetleges komplexusban szenvedő "beteg" ember irományát istenítitek?

Kedves Idiota -mert az vagy és kész- ez nem egy válfaja a humornak, hanem egy szimpla egyszerű utálat a művel szemben -mert 5.-ben nem sikerült elolvasni, valószínűleg büntetés is volt utána- és így próbál egy -a saját elméjébe bezárt- ember hírnevet kreálni az irományának.
A lényegi probléma ott van, hogy az én korosztályom utálja az ilyet vagy nem foglalkozik vele(művelt-műveletlen), az idősebb korosztályt visszataszítja és mélyen megdöbbenti, hogy ilyet lehet, a fiatalabbak meg nem értik, esetleg majmolják...

SZÓVAL GRATULÁLOK EDDIG KÉT EMBERNEK TETSZETT, MEGÉRTE BEMOCSKOLNI EGY MAGYAR NEVÉT, MEGÉRTE? HÁTHA KÜLFÖLDRE JUT ÉS OTT IS ELHISZIK....
gratulálok, irány a Taigetosz.
így kell nevelni a fiatalságot...
Egyébként itt még cikket nem olvastam, úgyanis az én- és mások - szemében sem minősül cikknek, ahol folyamatosan káromkodnak, nem megfelelően alkalmaznak kifejezéseket és még PITI dolgokra hivatkoznak (tényként kezeli a kitalációit.)

Egyébként két órámba se telne, hogy ugyanezen -meleg- vonalon egy ezerszer szórakoztatóbb írást írjak, hogy miért nem teszem?
Mert én tisztelem Fekete Istvánt és tisztelem a műveit.

Tudod mit...? Vérezz el!

Legalább írta volna ki, hogy kacsa portál

hjutka 2014.08.01. 20:29:02

Jesszusom! Lebontotta valaki Isten állatkertjének a kerítését?????????? :(

optics 2014.08.03. 03:22:53

Az a legnagyobb buzeráns szopóláda, aki ezt a kritikát megírta a Tüskevárról... Aki ebbe a regénybe faszokat meg buzikat lát bele, ő maga a legnagyobb buzeráns. Azért látja bele.

Kakukmami 2014.08.03. 22:09:34

Beteg :(
Szegény Fekete István! :(
Az ilyen bácsiktól óvja az Ég a gyerekeket. De mindenki mást is, ha engem kérdeztek ...:(

A város és a csillagok 2014.08.04. 14:06:46

@Dániel Bende: "Egyébként két órámba se telne, hogy ugyanezen -meleg- vonalon egy ezerszer szórakoztatóbb írást írjak, hogy miért nem teszem?
Mert én tisztelem Fekete Istvánt és tisztelem a műveit."

Rólad egy gyerekkori barátnőm jut eszembe, aki soha nem olvasott semmit, és (mivel én állandóan olvastam, még evés közben is) megrótt engem, mondván: én nem tisztelem a könyveket, ha evés közben olvasok, kockáztatva, hogy esetleg bepiszkolódnak.

Azt gondoltam akkor: "te tiszteled a könyveket, én meg olvasom őket." :) :) :)

A város és a csillagok 2014.08.04. 14:09:21

@ymel: "Akik ezen felháborodnak, azok azt nem értik meg, hogy aki ezt írta, az nem a Tüskevárat óhajtotta kicsúfolni (a regényt én is nagyon szeretem), hanem egyrészt a (pszichológiai) elemzéseket parodizálta en bloc, másrészt pont azokat kívánta polgárpukkasztani, akik egy ilyen paródiát komolyan vesznek. Mert előre tudta, h csomóan lesznek ilyenek.
Amelyik nép nem tud/mer a saját "szent dolgain" viccelődni (lásd: Magyar Vándor), az nem elég magabiztos.
Az angolok tök jól elhumorizálgatnak a királynőjükön, mindenből viccet csinálnak ami szent nekik, de attól még szent marad. Tele szájjal képesek röhögni saját magukon, mert ők bíznak önmagukban."

huong 2014.08.04. 14:44:03

@Siegelindee: igazad van. Eloszor en is bedoltem egyebkent. De jo vicc volt, a Magyar vandor pedig nem lett rossz kiserlet, es meg jo rockos muzsika is volt alatta. A buvos kockas csavesz egyebkent egy gyerekkori francia sorozatunkban megvolt. A szakallas tudos egy naporat rogzitett a csuklojara >=:)

A város és a csillagok 2014.08.04. 14:54:08

@huong: Örülök, h egyetértünk, kevesen vagyunk. :) Milyen szakállas tudós?

huong 2014.08.04. 15:00:59

@Siegelindee: gyerektv.hu/rajzfilmsorozatok/egyszer-volt-az-ember-es-lon-a-fold.mese

ennek valamelyik reszeben.
Egyebkent ertem a viccet, csak mivel most igen eles a helyzet a ket alapveto szubkultura kozott, ezert veszik sokan provokacionak (persze, nekik nincs humoruk). Most nezek egy jo sorozatot a rendszervaltasrol (ami nem is volt). Ott is eloszedik ezt a klasszikus urbanus-videki ellentetet. Van, aki Arany Janos-Reviczky kore teszi az elso ilyen nagyobb ellentetet.

A város és a csillagok 2014.08.04. 15:05:23

@Tacskó Muki: Gratulálok, még most, öt évvel később is ütős az írásod, sokan felháborodnak rajta. :)

A város és a csillagok 2014.08.04. 15:11:48

@Tacskó Muki: "Menekülne tehát ő a bűnös életből, de aztán újra győz felette is Matula bácsi csábereje!"

Ezen megint, 2014-ben is könnyesre nevettem magam! :D

Tacskó Muki 2014.08.04. 15:13:54

@Siegelindee: Köszönöm szépen! Ti meg egész komoly kis irodalomszociológiai/befogadástörténeti diskurzust folytattok huonggal, urbánus, reviczky, a felét se értem :)

A város és a csillagok 2014.08.04. 16:41:20

@Tacskó Muki: Hát, ööö...mi köszönjük. Nem tudom, mi az a "befogadástörténet", de autentikusan hangzik. :)

allasvarazs · http://www.allasvarazs.info 2014.08.08. 22:16:04

Ez az írás jó példa arra, hogy kellő hozzáértéssel bármilyen nagyszerű művet le lehet húzni, illetve bármilyen pocsék agymenést az egekig magasztalni...mert az emberek többnyire lusták annyit gondolkodni, hogy saját véleményt tudjanak alkotni.

Ianas 2014.08.14. 18:22:23

Kerényi ajánlásával. ;-)

GutBesserWasser · http://blog.gutbesserwasser.com 2015.07.18. 14:24:19

Ajvé. Ekkora faszságot, ami ráadásul még homofób is, rég nem olvastam.

Laszlovszky András 2016.08.29. 11:31:56

Még ez a baromság! Az a perverz, aki ebbe is képes belelátni dolgokat.

Erzsike Harmati 2016.08.31. 16:18:58

Egek! A Pál utcai fiukban vajon mi lehet ????

viharsarki 2016.08.31. 20:11:34

Nem tudom eldönteni, hülye, vagy aljas vagy mind a kettő. Zárójelben megjegyezném, ha valaki kontár kézzel nyul a bibliához, nyugodtan megkérdezheti, ha két ember élt a paradicsomban, hogyan is sokasodtak. De normális ember ugye ilyen kérdést nem tesz fel, akár hivő, akár nem. Normális ember nem magyaráz félre egy nagyon kedves ifjusági regényt és nem olvas bele rejtett érzéseket. Vajon kiét?!

johnny rottenbiller 2016.08.31. 21:46:36

Ez ilyen pszichoanalitikus paródia, ti okosok! :)

Öreg Totó 2016.09.01. 00:53:53

Nem veszitek észre, hogy ez nagy átverés? Ez Csóka csak arra volt kíváncsi, hányan veszitek be ezt baromságot. Elég jól sikerült neki. Valahol röhög a markába, hogy ennyi okos emberből sikerült hülyét csinálnia. Az ÉS meg nyomott egy jót a példányszámon. Az is valami.

Boar... 2016.09.01. 09:24:20

Szeretnék olvasni egy hasonló elemzést a Mein Kampf-ról, arra kihegyezve, hogy Hitler budhista volt.

if you 2016.09.01. 12:26:00

Csókás felkereshetné,egy kollégáját!Nagyon súlyos fóbia!

Palkó Demeter 2016.09.01. 12:56:54

Ki ez a Csókás? Hogy meri magát irodalompszichológusnak nevezni? Látszik az ÉS színvonalának romlása hogy egy ilyen idiótának a marhaságát közli.

Makkasz 2016.09.01. 13:46:02

Szerintem csak ironizal. Nem gondolja o sem komolyan.

Beáta Bacsó 2016.09.01. 14:43:55

Hát, most szívesen mondanék egy cifrát! Aki itt perverz, homoszexuális irányultságú, az csakis a degenerált irodalompszichológus, mert csak egy perverz barom juthat ilyen képtelen és torz következtetésre a mű kapcsán. Éppen tavaly olvastam el újra a regényt, nőttünk fel a zseniálisan megfilmesített változatán, amit szívesen nézek ma is újra meg újra, hiszen épp az a varázsa, hogy tiszta emberi kapcsolatokról szól, egy gyermek - valóban beavatása - de a természet megismerésébe, és valóban a felnőtté válás útján, az önmagunkért és környezetünkért vállalt felelősség megtanulásán keresztül. Egy csodálatos, inkább apa-fiú, tanítvány-tanár kapcsolat ez, ami egy fiú/ a fiúk életében egy nagyon fontos dolog, és épp azoknak a fiúknak lehetnek szexuális azonosulási problémáik, akik időben nem kapják meg egy másik férfi általi megtanított viselkedési mintát. Szégyen, hogy egyáltalán magyarázkodásra kényszerít egy ilyen barom e regény kapcsán. A világ egyik legjobb ifjúsági regénye, ajánlom minden kiskamasz és szüleik figyelmébe, hogy olvassák a regényt, nézzék a róla készült folytatásos filmet Bánhidi László felejthetetlen főszereplésével!

László Dora 2016.09.01. 14:57:44

Na ne már hangyát látsz és oroszlánt kiabálsz. Ezek szerint te is meg én is melegek lettünk mert gondolom mind ketten olvastuk és néztük a tv ben.

Szultán. 2016.09.01. 14:59:43

Tacskó Muki buzi vagy-e? :D

Beáta Bacsó 2016.09.01. 15:16:34

Azóta utánaolvastam. Elég hülye vicc, és a hatása nagyon kétélű, mert a szatirikus stigma könnyen a regényen maradhat, mivel elég nagy port vert fel. Ráadásul az ÉS folyóirat hírét is kellemetlen helyzetbe hozta. Értem a szándékot, de valahol ízléstelen az egész. De amilyen hülye a mai közélet, simán elhihető, hogy valaki ennyire elmebeteg írást közöl, én már semmin sem csodálkozom. De az is ízléstelen, ha valaki visszaél az emberek becsaphatóságával.

pirimogyoró 2016.09.01. 15:45:51

Kinevezte magát irodalompszichológusnak? Nagyon gratulálok! Milyen tanulmányokat folytatott? Nem találtam rá a wikipédiában, sőt, ez az irodalompszichológia is csak az ő agyában születhetett. Nyilván valamiféle kritikusocska a legtehetségtelenebbek közül, és Fekete István hátán szeretne valahová felkapaszkodni. Remélem, a kis Vukra nem fogja ráragasztani a hülye téveszméit.
(Ha egyáltalán létezik ez az ember és nem valamiféle álhír az egész.)

quodlibet 2016.09.01. 16:13:33

Melyik az az ÉS szám pontosan, nem találom a forrásmegjelölést az írásodban. Belépetem az ÉS honlapjára és ott sem találom. Szóval?

azördög 2016.09.01. 18:29:34

Még nem találkoztam ezzel az okfejtéssel de felmerült bennem hogy ez csak is vicc lehet . Aztán amikor odaértem hogy a "geci" szó a Gergely név becézése, ott már biztos voltam benne. Amúgy utána néztem, tényleg vannilyen cikk ami ezt taglalja. Összegezve: rég röhögtem ennyit.

kodacx 2016.09.01. 18:49:52

Te istenverte idióta barom!
Éppen most rohasztják szét a közoktatásunkat, kezdik kinyírni a kultúrát, és akkor te írsz egy ilyet?!
Az megvan neked a leghalványabb formában is, hogy ezt mennyien agytalan paraszt fogja komolyan venni?!?
Ilyen közegben NEM LEHET ilyet csinálni, fogd már fel!

grainos1 2016.09.01. 19:03:40

Ja, hemzsegnek is a buzik a 70-es, 80-as évek gyermekei közt. Ugyan már! Gondolom a Való Világ meg egy haladó ifjúságnevelő, felvilágosító sorozat...

grainos1 2016.09.01. 19:15:26

Annak gratulálok, aki ezen a "viccen" órákig tud röhögni...Az olyan ember is ferde, ha nem is szexuálisan, lelkileg mindenképpen.

JOSS 2016.09.01. 19:19:04

Csókás,ezt az idióta baromságot honnan a picsából szedted elő?
Te normális vagy egyáltalán???
Vizsgáltasd már ki magadat gyorsan,de minnimum az orban kutya Grázi orvosaival,mert azok majd kitudnak kezelni ebböl a veszélyes kórból!!!!

bomszika 2016.09.01. 20:27:48

Csokás ur ön egy fideszista barbár és bunko állat!!

szantoistvan 2016.09.01. 20:31:36

Interdiszciplináris vagy pláne transzdiszciplináris területeken szinte bármit komolyabb felelősségre vonás nélkül le lehet írni, mert nincs az a szakember, aki kompetens lehetne és nincs az a tudományos akadémia, amelyik vállalná a döntőbírói szerepet. De próbáljuk meg laikusként és meglátjátok, hogy menni fog. Először is a pszichológiáról. Maga a pszichológia csak nem túl régen tudta elfogadtatni magát az egzakt tudományok körében, mert a racionalizmus a lélekkel és lelki jelenségekkel való foglalkozást a mitológiák és a spekulatív tudományok közé sorolta. Iszonyú tévelygések (kretschmeri tipológia, másfajta tipológiák, jungizmus, frajdizmus után jutottunk el a kísérleti pszichológia, és a klinikai pszichológia korszakába, de ma is sok szélsőséges elmélet és szemlélet között kell eligazodnia a annak, aki helyes pszichológiai stratégiát akar választani egy-egy konkrét esethez. Na most ehhez vegyük hozzá az irodalom nagy és kezelhetetlen értelmezési problematikáját. Kezdjük azzal, hogy Fekete Istvánt. Rejtő Jenőhöz hasonlóan sokáig nem is tekintették művésznek. Ettől függetlenül könyvei az ifjúság köz elfogadott remekművei,(de szívesen olvassák a könyveit a felnőtt társadalom tagjai is) mint ahogy az egyenetlen művészi teljesítményt de a korrupcióról kifogástalan torztükörképet rajzoló Rejtő Jenőt, aki különben elmebajjal küzdött. Most értelmezési kérdésben azért ne hozzuk ide, se összehasonlításképpen se másként,de mint minden irodalmi és művészeti alkotást minden nemzedéknek ujonnan kell először is felfedezni, és aztán olvasni és még később értelmezni, Fekete Istvánt is ilyen alapon a különböző korosztályok és korok mérlegén lehet és kell értelmezni. Tekintettel arra, hogy Fekete István nem jelképrendszereket alkalmazó, hanem inkább a realizmusnak és az idealizmusnak valami sajátos zamatával fűszerezett regényei és novellái vannak, irodalomelméleti fából vaskarika a homoszexualitás jelképekbe öltöztető irodalomkritika. Másrészről pedig vélelmezhető, hogy az újjászülető vallási reneszánsz irodalomkritikusai intéztek ez alkalommal támadást Fekete István szellemi befolyása ellen, hogy száműzhessék az iskolai oktatásból, mert az eredetileg katolikus író határozott és markáns valláskritikát alkalmaz magával a katolikus egyházzal szemben. Fekete István sok neves íróhoz hasonlóan elutasítja a háborút, a fasizmust, (Hú) cáfolhatatlan és kérlelhetetlen, finom, fanyar humorral ébreszti fel az ember vallásos érzületét,indulatát és leplezi le ugyanakkor az ál-vallásosságot, a képmutatást és a farizeizmust, sőt a vallások politikai szerepeltetését is. Ezért lenne szükséges a középkori sötétség iránt nosztalgiázó egyháznak eltüntetni a z egészséges és elfogadható, mások lelkiismeretén uralkodni nem akaró vallásosságnak ezt a kritikusát.

AncsaT · http://ancsat.blogspot.com/ 2016.09.01. 21:36:57

Hát ez tuti így van. De ez mind semmi, mert ott a Kőszívű ember fiai! Az testvérek közti vérfertőző homoszekszualitásról szól.

A Baradlay gyerekek a rideg apa-fiú kapcsolat pótlékaként mindennél jobban vágynak egy férfi szeretetére. Ödönt Pétervárról hazafelé jövet a homoszekszualitás démona farkasfalka képében üldözi, és hogy meneküljön a késztetéstől, a "fegyveréből" önkezével ellövi az összes muníciót, és csak feminin, jégtáncos ügyességének köszönhetően menekül meg a folyó sikamlós jegén. Egyébként Ödön hajlamaival apja is tisztában volt, részlet Baradlay Kazimir végrendeletéből (kiemelés tőlem): "Legidősebb fiam, Ödön, maradjon a szentpétervári udvarnál. ... A természet és a FERDE HAJLAMOK sok rajongást oltottak szívébe, ami fajunkat nem üdvözíti."

Richárdnak a mű során kibontakozó kapcsolata Palvicz Ottóval beszédes. A játékos üldözés, a pisztolypárbaj, ahol mindketten "elsütik" a saját fegyverüket, a közös maszturbálás metaforája. Aztán a "kardjukkal" egyszerre sújtanak egymás fejére (orális szeksz), ami már nem ártatlan masztizás. A nagyobb bűnös, Ottó bűnhődik halállal, mivel ő etikátlanul Jenővel is kapcsolatba keveredett, közős szeretőjük (Alfonsine) révén, akin keresztül áttételesen egymással létesítettek szekszuális kapcsolatot.

A testvérszerelem miatt féltékeny Richárd megöli Ottót, és a hűtlen Jenő iránti haragja Ödön karjaiba űzi, akivel a Budai vár (ugyanúgy anális jelkép, mint a Tüskevár) bevételekor boldogan "ölelkeznek".

A csalódott Jenő, végső kétségbeesésében, szerelme bizonyítékául, élete feláldozásával megmenti bátyjának kedvesét, Ödönt, aki átvette a helyét szeretett Richárdjának szívében és ágyában. Jenő halálát a heréket szimbolizáló "golyók" okozzák, férfiak a "puskájukból" lőnek rá, ami a promiszkuis, egyszerre több partnerrel folytatott szekszuális aktus leírása. Ettől a sorstól, a csoportos erőszaktól menti meg Ödönt, aki így nem szennyeződik be, neki meg már mindegy, úgysem lehet Richárdé, akkor jöjjön a legmélyebb fertő.

Felmérések alapján a magyar homoszekszuálisok 99,9%-a olvasta a Kőszívű ember fiait, ami egyértelműen bizonyítja a mű szekszuális beállítottságot befolyásoló hatását.

Éva Herman 2016.09.02. 07:07:57

Mindent ki lehet forgatni, ha elég pihent agyu az illető! A hülyeség határtalan! Inkább arra kell törekedni,hogy a gyerekek a "Túskevárt"nézzék mint azokat a hülye agresszív amerikai filmeket amiből csak a gyilkolást,rombolást tanulják! Ez ellen miért nem emelik föl a szavukat az "okosok"!!,

Krisztina Nyári 2016.09.02. 07:15:37

Szerintem aki ezt írta az maga egy buzeráns elmével rendelkező alak.Aki anno gyerekként olvasták vagy film formájában látták a Tüskeveret,szerintem egyik sem lett buzi!Ez csak egy agyament pszhiologus agyszüleménye.A fiúhoz hasonlóan,vézna,személyiségében gyenge jellem,aki az árnyékától is megijed.Igen rá fér,hogy 13-éves én kezdjen végre férfivá válni.Mert én előbb néztem volna ki belőle,hogy buzi lesz ha anyuci pici fiát még a széltől is óvja.Abban az időben is az ilyen nyámnyila semmihez nem értő mindentől félő fiukat is ki közösítették.Így legalább a fiú a sarkára ált és büszke volt arra amit ott tanult.Végre felszabadult a gátlásaiból.

Rozgo 2016.09.02. 09:47:47

Értem én, ha valaki viccelni akar, meg feltűnési viszketegsége van, de a téma választás mégis csak el árul valamit a lelki állapotáról. :)

Seregély József Joci 2016.09.02. 15:21:44

most erre mit mondjak? érdemes egyáltalán reagálni rá? ez a bunkó a végén még azt is bebizonyítja hogy a csipkerózsika,vagy a jancsi és juliska műfaja horror. van ennek gyereke? mert ha van,sajnálom őket. belenéznék a szemébe amikor megnéz egy régi magyar ifjúsági filmet. akár az öreg bánya titkát,vagy kovács krisztián filmjeit. bezzeg a songuku,meg a hasonló baromságok ! még a végén népmeséknek fognak számítani.  sose csíptem az ilyen szemeteket,amik butítják a fiatalokat. az ilyen megnyilvánulások,mint amit csókás andrás produkált,nem építő jellegűek. szándékosan butítják a fiatalokat.   az okos ember gondolkodik,a hülye irányítható. szerintem az efféle elferdítések mindegyike arról szól,hogy egyre több irányítható ember legyen hazánkban. :( (bocs mindenkitől a csupa kis betűért,nem neveletlenség. nincs módom nagy betűt írni.)

Péter 2 2016.09.02. 16:56:38

Ébresztő, tökfejek! Nem kell minden viccnek bedőlni!
Ébresztő, tökfejek! Nem kell minden viccnek bedőlni!
Ébresztő, tökfejek! Nem kell minden viccnek bedőlni!
Ébresztő, tökfejek! Nem kell minden viccnek bedőlni!
Ébresztő, tökfejek! Nem kell minden viccnek bedőlni!
Ébresztő, tökfejek! Nem kell minden viccnek bedőlni!
Ébresztő, tökfejek! Nem kell minden viccnek bedőlni!
Ébresztő, tökfejek! Nem kell minden viccnek bedőlni!
Ébresztő, tökfejek! Nem kell minden viccnek bedőlni!

moto.sapiens 2016.09.02. 21:50:40

Ez egy igazi elmebeteg nyomorult fasz. Az a világ, az az irodalom még tiszta volt, Fekete István minden művével együtt. A mai kortárs irodalom, élén ezzel a beteg, nyomorulttal, az Élet és Irodalom sikítva vonyítana az örömtől ha a lába nyomát csókolhatná. De mivel erre sem méltó, megpróbálja bemocskolni. Undorító.

Leylandi 2016.09.02. 22:31:38

@Péter 2: ébresztő, tökfej! Ezek mindent bemocskolhatnak, de mernél csak Anna Frank naplójáról egy hasonló kritikát írni, mire felkelnél, nem lenne munkád, karriered, és életed! Na MOST röhöghetsz, ostoba!

tabinéni 2016.09.03. 14:22:00

gyerekek, hogy kezdődik a regény?
Egy hetedikes diák, Ladó Gyula Lajos („Tutajos”) és barátja, Pondoray Béla („Bütyök”)
már az elején meg volt a konkrét tény ,hogy két kis diák jóban van egymással, adott hogy kedvelik egymást, sőt hiányoznak is egymásnak.-várják a közös élményeket-s a nyaralást-hogy újra együtt lehessenek.
mégsem voltak metrosexuálisok...
üdv tabinéni

Péter 2 2016.09.03. 20:35:55

@Leylandi: Ez egy vicc volt, nem esik le? Nincs ilyen ember, nincs ilyen szakma, nem jelent meg ilyen cikk az ÉS-ben. Azért írta a blogszerző, hogy a hozzád hasonló hülyék elbődüljenek rajta.

Péter 2 2016.09.03. 20:37:05

@moto.sapiens: Sapiens? Aki azt sem veszi észre, amikor egészen nyilvánvaló beugratást olvas? Sapiens? Ne röhögtess már...

Leylandi 2016.09.03. 21:31:52

@Péter 2: látom, nem bírod követni, ostoba. Leírom mégegyszer: a viccnek is van határa, bár igaz, egyedül a katolikusok nem merik betartatni azt. Mernél csak a főnököd vallásával viccelni így, bérenc, holnaptól mehetnél kukázni.

Péter 2 2016.09.04. 11:25:03

@Leylandi: 1. Nincs főnököm, véletlenül én adok munkát félszáz embernek. Egyiknek sem tudom a vallását, nem érdekel, semmi közöm hozzá. 2. Abszolúte nem érdekel, hogy még egy ilyen viccből is zsidókérdést akarsz csinálni, mert csak ennyi eszed van. Hol vannak itt zsidók és nemzsidók? Neked tényleg mindenről csak ez tud az eszedbe jutni? Szánalmas.

vadliba.freeblog.hu 2016.09.04. 12:41:57

S miközben ezt az eszméletlen mennyiségű baromságot kiagyaltad, azért közben legalább te jól szórakoztál, előre kinevetve azokat, akik meg is eszik, amit főztél????

Αphelion 2016.09.05. 09:35:08

@Péter 2: A zsidók olyanok mint a szex: egyeseknek mindenről az jut eszébe! XD

Tangó Suszter 2016.09.06. 06:39:03

@Péter 2: mondta nevetve a juhász fiú már másodszor
szopjátok be, hogy jön a farkas!

Leylandi 2016.09.06. 08:55:03

@Péter 2: 1) te legfeljebb csak úgy adsz munkát félszáz embernek, hogy mindennap odasz.rsz a buszülésre 2) NAUGYE! Anna Frankkal már nem is olyan vicces... mivan, bu.zifiú, így már nem érted a viccet?:-) Szelektív a humorérzék, mi? Há röhögjél most is, hülyyegyerek!

Leylandi 2016.09.06. 09:04:54

Ennek a blognak legnagyobb érdeme, hogy bebizonyosodott, amit mindenki sejtett: megrendelésre, bérbe jól lehet a másik (többnyire a katolikusok, mert azok vannak most a célkeresztben) értékrendjébe belegázolva azt szétbarmolni, de ha a szétbarmoló saját értékrendjét még csak egy fél szó erejéig is vissza merik fikázni, már elveszti humorérzékét, és sértett rinyálásba kezd!
Ennyit arról, hogy ezt csupán humornak szánták, meg ugratásnak, meg hülye, aki nem érti a humorukat, meg blablabla.

Leylandi 2016.09.06. 09:09:52

@Αphelion: nekem szabad, származásom alapján félig zsidó vagyok. Az a privilégiumom, hogy mindkét oldal hülyéin röhöghetek:-) Bár ez a pannika vagy petike (ő se tudja még, melyik akar lenni) eléggé elbillenti a mérleg nyelvét...

Péter 2 2016.09.06. 09:49:25

@Leylandi: Akinek erről a történetről egyáltalán eszébe jutnak katolikusok és zsidók, az egyszerűen csak egy hülye. Bemutatkoztál, leszerepeltél.

GutBesserWasser · http://blog.gutbesserwasser.com 2016.09.23. 22:37:49

@Leylandi: Ne szájalj, írj. Legalább lesz mit ízekre szednünk, Orbán Viktor úgyis tök uncsi. Nem tudunk olyat hazudni, mi igaz ne vó'na.

(Egyébként apai, vagy anyai ágon vagy zsidó? Ha apain, cseszheted, azt ugye tudod? ;) :P)

GutBesserWasser · http://blog.gutbesserwasser.com 2016.09.23. 22:44:28

Egyébként meg olvasva a hozzászólásokat, hát... buzi egy nemzet vagyunk. Legszívesebben karóba húznánk egymást gondolkodás helyett.
Tegye fel a kezét, aki olvasta a Tüskevár-t. ;)

Ratyi Manó 2017.05.14. 07:06:56

Bánhidi Lászlót kúrnám én is.

moto.sapiens 2017.05.17. 00:34:41

@Péter 2: Mivel elhittem, hogy egy beteg embernek beteg a véleménye, buta vagyok. Értem. Még szerencse, hogy Te okos vagy, köszönöm, hogy felvilágosítottál. A véleményem változatlan ettől függetlenül. Ha ez humor, ne nevessek többet. De neked se legyen ennél több örömöd az életben. Pöcs.

Adam Ant 2017.06.27. 20:51:10

Remek kis írás.:) Azzal hat, hogy becsapva érezzük magunkat, mert olyan világban élünk, ahol bármi megtörténhet, ahol CSókás valóságos személynek tunik. Nekünk már annyi mindent próbált meg bemagyarázni a hatalom, hogy egy pillanatig még CSókást is bevettük. A végén a szerzore leszünk talán kicsit dühösek az átejtés miatt, pedig nem o a bunös, hanem a rendszer, ahol minden megtörténhet és az ellenkezoje is......a szerzo csak szembesít a valósággal, amelyben élünk. Gratula a szerzonek!

arsenal71 2017.06.28. 10:38:28

Most valaki fantasztikusan humoros, vagy nagyon hulye. En viccnek veszem.

Vaufakisz · www.kutyabaszo.blog.hu 2017.07.13. 15:39:45

Én a Lassie hazatért olvasgattam kiskoromban, meg a Bucó Szetti Tacsi magazint, azért érzek gerjedelmet illetlenkedni a törpekutyákkal. (rohadt izgató dögök!)

0gábor 2017.08.25. 17:48:43

Csókás András irodalompszichológus és buzeráns.
Azzá tette a köcsög apja, amikor belopózott hozzá
13 éves korában, amikor a Tüskevárat olvasta.
Az apja megerőszakolta Andrást, análisan, többször is.
De nem élvezett bele, nehogy teherbe ejtse.
Mert András legbelül nő.
Tehát nem olyan, mint a többi ember.
Vagyis nem tekinthető normálisnak.
Embernek sem... :)
Bizonyíték rá a cikke, amit írt.
Mert ő mindenkiben buzeránst lát.
A regény szereplőiben és az általa megkérdezett tizenévesekben is.
Pedig csak az apja volt az.
András egy beteg ember, de meg lehet gyógyítani.
Össze kell zárni kiéhezett sittes kancigányokkal...
A többit pedig bízzuk az olvasó fantáziájára! :)

ZON 2024.08.26. 16:46:47

Nyilván nem véletlen, hogy Matula óva inti Gyulát, mikor a vízisiklóval találkozik : " Ne fogja meg ! Büdös lesz a keze tőle ! "
Egyértelmű, hogy a sikló itt magát a csiklót jelképezi, így akarja a vén selyma az undort kiváltani a kamaszban a női altesttől, és az ő nikotincsíkos alsónadrágja felé terelni. :)
süti beállítások módosítása